خیلی ها عشق غذا هستند، چنان با علاقه به غذا نگاه می کنند که گویا معشوق خود را یافته اند، غذا ها در عصر جدید فقط برای رفع گرسنگی نیستند. بوی غذا ما را مسحور می کند، رنگ غذا ما را می فریبد و طعم آن، ما را از خود بیخود می کند

حال می خواهیم روش تهیه یک دسر بسیار زیبا، خوشرنگ و خوشمزه را با هم مرور کنیم.

طرز تهیه کیک کوکا کولای وانیلی با طعم ژله گیلاس

ابتدا یک کیک ساده وانیلی به این صورت تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی:

تخم مرغ 4 عدد
آرد 1 و نیم فنجان
شکر ¾ فنجان + ¼ فنجان
شیر 5 قاشق غذاخوری
روغن 5 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
طرز تهیه کیک اسفنجی
ابتدا فر را روشن کنید تا گرم شود، تخم مرغ ها را نیم ساعتی بیرون از یخچال بذارید تا هم دمای محیط بشوند و سرد نباشند، آرد و بکینگ پودر و نمک را باهم الک کنید. سپس زرده ها را از سفیده جدا کنید و سعی کنید که زرده ها در حین جدا شدن پاره نشن و با سفیده مخلوط نشوند (فعلاً سفیده ها را کنار بگذارید).
زرده ها رو حدود یک دقیقه با دور تند بزنید تا کف کند. حالا وانیل و ¾  فنجان شکر را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کرم رنگ شود بعد هم روغن و شیر رو اضافه کنید و باز یک دقیقه بزنید. در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر و نمک رو که قبلاً مخلوط کرده بودید کم کم به مایع اضافه کنید. بهتره این کار رو در سه مرحله انجام بدید. مقداری از آرد رو بریزید و با دور آروم همزن بزنید (میتونید در این مرحله همزن رو بذارید کنار و با یک قاشق یا ویسک هم زدن رو ادامه بدید) تا کاملا آرد ها به خورد مایع بروند بعد مقداری دیگه از آرد رو اضافه کنید و باز هم بزنید تا یکدست بشه و باز این کار رو تکرار کنید تا آرد تموم شود. اگر در این مرحله آرد را مستقیم روی مایه کیک با الک و در حین الک شدن بریزید خیلی بهتر است. زیرا این کار به پخت و پف بهتر کیک کمک میکند. سفیده ها رو در ظرفی جدا با دور تند همزن اونقدر بزنید تا کاملا پف کنه و سفید رنگ شود. بعد یک قاشق از شکر رو هم به سفیده اضافه کنید و باز یکی دو دقیقه بزنید.

سفیده را روی مایع قبلی میریزیم و به آرومی با قاشق به یک سمت هم میزنیم. حتی اگه اینکار پنج دقیقه طول کشید به هیچ وجه دستتون را تند نکنید و تا مخلوط شدن کامل سفیده با مایع به آرومی به یک سمت مواد را هم بزنید بعد هم کف قالب را چرب کنید و مایع رو در قالب بریزید و داخل فر قرار دهید.

cherry-coke-poke-cake-1

مواد لازم برای تهیه کیک کوکا کولای وانیلی با طعم ژله گیلاس:
1 بسته پودر ژله با طعم گیلاس
2 قوطی کوکا کولا
½ فنجان آب سرد
1 بسته پودینگ وانیلی
1 فنجان شیر
1 قاشق چای خوری عصاره وانیل
خامه فرم گرفته به میزان دلخواه
پس از اینکه کیک اسفنجی ما کاملاً پخت به مدت 15 دقیقه به آن استراحت دهید تا خنک شود، بعد همانطور که در تصویر مشاهده می کنید با استفاده از یک قاشق پلاستیکی یا چوبی سوراخهایی با فاصله داخل کیک ایجاد کنید.

cherry-coke-poke-cake-2

سپس پودر ژله را داخل ظرفی ریخته ، آب و کوکا کولا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا زمانیکه مواد کاملاً حل شود، اکنون مواد را روی کیک ریخته به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

cherry-coke-poke-cake-3

cherry-coke-poke-cake-4

پودینگ وانیلی را با شیر و عصاره وانیل ترکیب کنید، سپس باهم میکس کنید تا یکدست شود. این مواد را به آرامی با خامه فرم گرفته مخلوط کنید و به آرامی روی کیک بمالید و آن را حداقل 3 ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید.

cherry-coke-poke-cake-5

برای تزیین کیک هم میتوانید از انواع شکلات ها استفاده کنید.

cherry-coke-poke-cake-6

منبع: +