ما مردان درک چندانی از وضعیت زنان در زمان بارداری نداریم و به همین دلیل هم کمتر به زنان در این دوران کمک می‌کنیم.
بنابر پژوهشهای دانشگاه توکیو، در مقایسه با دیگر کشورها مردان ژاپنی کمترین میزان شرکت در پرورش کودکان و کمک در امور خانه را دارند. در سطح داخلی هم استان یاماگوچی کمترین میزان همکاری مردان در کل کشور را نشان داده، به حدی که اعلام شده میزان کار زنان در این استان هفت برابر مردان است. با اعلام این نتایج، چندین برنامه برای تغییر وضعیت و ترغیب مردان به همکاری در امور خانه به راه افتاده.

طی یکی از این برنامه‌ها، استاندار یاماگوچی با دو استاندار دیگه تصمیم گرفته‌اند که خودشان پیش‌قدم شوند. این سه نفر با پوشیدن ژاکت‌های هفت کیلویی به سر کار میرن یا زندگی روزانه‌ی یک زن را انجام میدن تا از این راه سختی بارداری رو تجربه کنند. (بطور معمول یک کودک هفت ماهه در شکم مادر، هفت کیلو وزن داره.) با فیلمبرداری از مراحل مختلف و معمولی زندگی روزانه‌ی این سه مرد در نقش سه زن باردار، فیلم تبلیغاتی کوتاهی ساختند. با پخش اون در تلویزیون از مردها درخواست کرده‌اند که مسئولیت بیشتری به عهده بگیرن.

این ویدیو در جاهای غیر منتظره‌ی دیگه‌ای هم اثرش رو نشون داده. برخی از دختران جوان گفته‌ان که تا حالا سختی بارداری رو درک نمیکردن و از این به بعد در صورت مشاهده‌ی این افراد، بهشون کمک خواهند کرد.

مشاهده از آپارات:

نویسنده: سپهر نیلگون